Entries

三宅 久之 氏が総選挙を前に亡くなられました part 1

Hisayuki Miyake, one of the leading political pundits in Japan,
has passed away.
Although it wasn't often that
I agreed with what he stood for,
I'm in total agreement with
one particular comment he made
with regard to
what some potential voters had to say
in response to an interview conducted on the street.
Being asked about what they thought of Japanese politics,
quite a few of the respondents said, in a nutshell,
that politics was a closed book for them.
To their feedback,
the late Miyake quipped,
to the quick and to the point as always,
"It's a closed book all right,
 simply beacuse you don't bother to open it."

この続きは次回掲載いたします。

[ 大意 ]
日本を代表する政治評論家の一人
三宅久之 氏が亡くなられました。
三宅氏の主張に同意することは
あまりありませんでしたが,
ひとつだけ うなずける発言がありました。
それは,有権者の人たちが
街頭インタビューで言っていたことに対して
三宅氏のがおっしゃっていた事でした。
かなりの数の有権者が基本的に言っていたのは
「政治は分かりにくい」
ということでした。
それに対して三宅氏は
いつも通り 間髪入れず,手厳しく急所を突いて
「政治が分からないのは,それは単に
 あなた方の側が分かろうとしてないからだよ」
と一刀両断にしておられました。

I'd appreciate it
if you could kindly click the small banner below.
Please be assured that
you will be in no way / at no time
charged any at all by doing so.
ためになる と思われる方には
下の[英会話スクール] [拍手]をクリックして頂けるとありがたいです。
いかなる形であれ / いかなる場合であれ
料金が課せられることは決してありませんので,ご安心ください。
にほんブログ村 英語ブログ 英会話スクール・教室へ
にほんブログ村
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

コメントの投稿

管理者にだけ表示を許可する

トラックバック

トラックバック URL
http://lingofield.blog.fc2.com/tb.php/76-fb3e6cb2
この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)

Appendix

プロフィール

LINGOSTIR

Author:LINGOSTIR
FC2ブログへようこそ!

最新記事

最新トラックバック

検索フォーム

ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

QRコード

QR